Chris Claremont beschrijft hoe hij X-Men-films zou maken

Door Cy Beltran

Chris Claremont begon zijn eerste spotlightpaneel in twee jaar met zingen. Deze auteur kon je niet vertellen wat het nummer was, maar het zette absoluut de toon voor de spotlight van zijn maker op C2E2 2021.

De eerste tien minuten van het panel voelden een beetje onsamenhangend aan, iets wat Claremont graag toegaf toen hij probeerde zich te oriënteren en zich weer in het panelleven te nestelen. De schrijver die het meest bekend is vanwege zijn zestienjarige run on Uncanny X-Men kaatste van onderwerp naar onderwerp, pratend over zijn liefde voor cola boven Pepsi, zijn voorkeur voor Sean Connery over Daniel Craig, en hoe graag hij wenste dat de gekte van de afgelopen twee jaar in strips zou zijn gebleven.

Chris Claremont (links) en de moderator van het panel, Julie

De zaken kwamen echt op gang toen Claremont zijn gevoelens voor de 20th Century Fox opende X-Men universum, uitleggend hoe, voor zover hij wist, Simon Kinberg wilde er oorspronkelijk twee zijn Feniks films om het verhaal voldoende tijd te geven om te ademen. We hebben in plaats daarvan X-Men: Dark Phoenix, maar Claremont zegt dat als hij de films had gemaakt, hij zou hebben geïntroduceerd Sophie Turner als Rachel Summers aan het einde van X-mannen: Dagen van het toekomstig verleden en volgde haar transformatie in de Phoenix en de uiteindelijke confrontatie met de Apocalyps.

Claremont ging zelfs zo ver om te zeggen dat hij van de films een tv-show zou hebben gemaakt in de stijl van Game of Thrones, over het leven van Jean Grey in de loop van veel verschillende seizoenen. Hij vergeleek deze stijl met de manier waarop hij zijn . schreef X-Men rennen, waardoor de personages voldoende tijd krijgen om te groeien en te veranderen, terwijl het publiek de ruimte krijgt om te leren wie de personages waren. Over tv gesproken, Claremont gaf ook zijn mening over de aanstaande heropleving van X-Men: The Animated Series, uiting geven aan teleurstelling door middel van een vergelijking met Batman: de animatieserie en het ontbreken van een Bruce Timm-achtige figuur aan het werk X-Men: TAS.

Terugkerend naar Claremont’s schrijfstijl, merkte de moderator op dat tijdens Claremont’s uitleg van zijn ideale verhaal, hij nooit een keer in detail vechtscènes noemde, in plaats daarvan koos hij ervoor om de emotionele gehechtheid van zijn personages aan te scherpen. Claremont legde uit dat hij zich op die interacties wil concentreren, omdat dat is wat de lezer bij het verhaal houdt. Vertrouwen winnen bij de lezer betekent het opbouwen van die relaties en ervoor zorgen dat ze gewicht hebben, onder vermelding van Uncanny X-Men #183 als iets dat hij niet had kunnen doen zonder Kitty en Piotr’s relatie over veel problemen te verbeteren.

De eerste pagina van Uncanny X-Men #183

Het panel ging op dit punt over naar het Q&A-gedeelte, waarbij de eerste persoon Claremont vroeg naar zijn oorspronkelijke plannen voor de Silver Samurai na zijn verspreide gebruik in X-Books van de jaren ’80. Claremont was verrast dat iemand zich zelfs maar herinnerde dat hij Samurai schreef en legde uit dat hij nooit teveel over het personage had nagedacht, hoewel hij wel herinnerde dat de cast van SNL hen hun gelijkenissen gratis liet gebruiken.

Een andere persoon vroeg of Claremont het vreemd vond dat veel van zijn minder belangrijke karakters degenen waren waar mensen meer aan vasthielden, waarop Claremont antwoordde: “Al mijn karakters zijn hoofdpersonen.” Dezelfde persoon zei dat hun favoriete personage Cannonball was, wat ertoe leidde dat Claremont dat leerde: Jonathan Hickman had hem toegevoegd aan de Avengers en hem een ​​vrouw en kind gegeven.

Een andere persoon vroeg later of Claremont iets aardigs te zeggen had? Huis van X / Krachten van X, die die persoon had geholpen om weer in strips te komen. Het leek alsof Claremont moeite had om de vraag te beantwoorden, aangezien hij zo gewend is aan Stan Lee’s regel om het speelgoed in de speelgoeddoos te doen nadat men klaar is met het verhaal. Hij gaf echter toe dat hij de boeken van de afgelopen jaren probeert te lezen en ze probeert te bekijken zoals een publiekslid zou doen, in plaats van iemand die zo lang aan de lijn was.

Twee van de interessantere vragen kwamen toen leden van het publiek vroegen waar Claremonts veelvuldige gebruik van bondage in X-stories vandaan kwam en of hij nog steeds geloofde de exorcist was “Jezuïetenpropaganda” (beschreven in de jaren 1974) Huis van Verschrikking #3). Op de eerste antwoordde hij: “Ik ben Engels”, en op de laatste: “Nee, niet echt.”

Tegen het einde raakte Claremont verwikkeld in een discussie over de efficiëntie van kunstenaars tussen nu en de jaren 80, met zijn overtuiging dat er tegenwoordig niemand in strips is die zo snel kan werken als de artiesten van toen. Hij vroeg zich ook af hoe de stripwereld eruit zou hebben gezien als hij het had overgenomen Fantastische vier in plaats van John Byrne in de nasleep van Dagen van het toekomstig verleden, wat er ook toe leidde dat hij zich inbeeldde of alle personages waarin hij vouwde wel of niet? X-Men van geannuleerde boeken zou zijn geworden X-Men karakters nog steeds of niet.

Het panel eindigde toen met weinig tamtam, omdat de tijd verstreken was. Chris Claremont bedankte iedereen en verliet het podium.

De door Chris Claremont geschreven X-Men Legends #12 komt uit bij Marvel op 2 maart.

Heb je een van onze eerdere C2E2 ’21-verslagen gemist? Vind het hier allemaal!

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Wildeboeken.be
      Logo
      Enable registration in settings - general
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart